مدت سفر و اماکنی که در تور کربلا بازدید می شوند

صفحه نخست

ايميل ما

آرشیو مطالب

لينك آر اس اس

عناوین مطالب وبلاگ

پروفایل مدیر وبلاگ

تور کربلا

تور کربلا نوروز

:: صفحه نخست
::
ايميل ما
::
آرشیو مطالب
::
پروفایل مدیر وبلاگ
::
لينك آر اس اس
::
تور کربلا نوروز
::
عناوین مطالب وبلاگ
::

::تور کربلا
::فضائل زیارت امام حسین (ع) و زیارت کربلا
::درباره واقعه کربلا
::اماکن متبرکه عراق
::اطلاعات زائر
::هتل های کربلا
::هتل های نجف اشرف
::هتل های کاظمین


تمام لينکها تماس با ما


نويسندگان :
:: رامش
:: رضا والی نژاد

آمار بازديد :




مدت سفر و اماکنی که در تور کربلا بازدید می شوند

زایر محترم عرض تبریک داریم که آقا سیدالشهدا و مولایمان علی ابن ابی طالب ، شما را به عنوان میهمان پذیرفته اند و امیدواریم تمام تلاشهای شما در این راه معنوی ، انعکاس زیبایی در دنیا و آخرت برایتان به ارمغان بیاورد. و خادمین خود را از دعای خیر محروم نفرمایید.لطفاً به موارد ذیل توجه نموده و به زایرین همراه خود نیز اطلاع رسانی کنید .

هموطنان عزیزی که به عنوان زائر امام حسین ع انتخاب شده اید . امیدواریم در این سفر معنوی از بهره های عظیم زیارت سیدالشهداء و زیارت حضرت علی ع بهره مند شوید.

 مدت سفر و اماکن مورد بازدید در تور کربلا :

 در تور کربلا هوایی :

معمولاً 7شب و 8روز بوده که چنانچه تاخیر پروازی وجود نداشته باشد پس از تقریبا 2ساعت از لحظه شروع پرواز از ایران ، وارد فرودگاه نجف یا بغداد می شوید.مدت اقامت و زیارات دوره مشابه آنچه در بالا گفته شد می باشد .پروازهای کربلا از مبداء تهران و از فرودگاه امام خمینی انجام می گیرد.لطفاً حداقل 3ساعت قبل از پرواز در گیت داخل فرودگاه حاضر باشید و بلیت+پاسپورت+فیش واریز شده عوارض خروج از کشور را ارائه فرمائید.برای اطلاعات در مورد فیش عوارض خروجی از ایران اینجا کلیک کنید.

اقامت شما در هتهای تحت الاجاره سازمان حج طبق برنامه و بر اساس نسبت محارم توسط مدیر راهنما تقسیم بندی شده و تحویل شما خواهد شد.روز اول اقامت در نجف معمولاً بدلیل رفع خستگی زایرین ، فقط به زیارت مولا امیرالمومین بسنده کرده و مابقی روز زائر در اختیار خود بوده و فردای آن زیارات دوره برای سایر اماکن متبرکه مانند مسجد سهله+مسجد کوفه+مسجد حنانه + آرامگاه میثم تمار+کمیل بن زیاد + طفلان مسلم و غیره نیز به صورت متعارف در برنامه گشت وجود دارد ولی احتمال هرگونه تغییر با توجه به وضعیت امنیتی عراق وجود دارد که بنا به دستورالعمل سازمان حج و زیارت به مدیر راهنما ابلاغ میگردد.لازم است برنامه های درج شده کاروان خود که توسط مدیر راهنما معمولا در لابی و یا ورودی رستوران نصب می شود،را پیگیری نمائید.

در تور کربلا زمینی :

از روز حرکت جمعاً 9 روز بوده و شما بعد از 9روز در ایران و نزد خانواده خواهید بود.که حدوداً پس از یکروزاز طریق مرز زمینی مهران یا خسروی مشرف به اماکن مقدسه نجف اشرف+کربلای معلا+ کاظمین می شوید.(3شب نجف+3شب کربلا+1شب کاظمین) که ترتیب این زیارات بستگی به مرز خروجی شما دارد که مدیر به اطلاع شما در حین حرکت خواهد رساند(زیارات سامرا متاسفانه بدلیل ناامنی از برنامه فعلاً لغو گردیده و امید است ان شاءاله هر چه زودتر و با فراهم شدن امنیت ، بتوانید از اماکن مقدسه سامرا نیز بازدید فرمائید.

در تورهای کربلا زمینی و در بدو ورود به مرز که معمولاً شب می شود،اسکان در زائر سراهای تحت اجاره سازمان حج بوده و صبح روز بعد و پس از گذشتن از مرز و گمرک ایران و انجام تشریفات گمرکی،و نیز بررسی ویزا مانیفست گروهی توسط مامورین مرزی عراق و ممهور نمودن پاسپورت زایرین به مهر ورود به عراق و گذراندن مرز عراق و سوار شدن اتوبوس های عراقی،وارد مرز ذرباطیه عراق شده و سپس ناهار به صورت پکیج در شهر کوت از نماینده سازمان دریافت شده و به همراه میوه و نوشیدنی به زایرین ارائه شده و تا ظهر به نجف اشرف مشرف خواهید شد.

 ثبت نام تور کربلا

 


اسکان و یا انتقال اشخاص خارج از مانیفست،بدون موافقت کتبی مسئول ستاد سازمان حج یا شمسا،خلاف مقررات بوده و عواقب و مسئولیت و خطرات امنیتی فراوانی دارد.

در هنگام عزیمت به زیارات دوره هر شهر،یا تعویض اتوبوسها،یا تفتیش بار،مراقب وسایل خود و همراهانتان باشید.بسیار دیده شده که در چنین مواقعی یکی از اشیا و یا بارهای زایرین حتی درون اتوبوسی که دیگر به آن دسترسی ندارد،جا مانده است.

مبنای اولیه اتاق های تحویلی در شرایط معمولی و غیر شلوغ عراق،17اتاق شامل 11 اتاق دوتخته و 6 اتاق سه تخته است که به مدیر کاروان جهت اختصاص به زایرین،تحویل داده می شود و ایشان موظف هستند تا مطابق لیست محارم،شروع به تخصیص اتاق نمایند.البته طبق بخشنامه اختصاص اتاق به صورت انفرادی به زایر،مدیر،مداح یا روحانی نیز ممنوع است.

با توجه به نا امنیهای قبلی در عراق،چنانچه حادثه ای یا اتفاقی که باعث تجمع مردم در خیابان گردیده است را مشاهده نمودید،سعی نکنید تا کنجکاوی نمائید و به آن جمع اضافه شوید زیرا برخی حادثه ها ساختگی و جهت ایجاد تجمع برای انفجار احتمالی بعدی است.(تله انفجاری)! پس با درایت خود هر چه مقدور است سعی کنید در شلوغی ها قرار نگیرید.


ثبت نام تور کربلا


لوازم مورد نیاز زایران کربلای معلی و نجف اشرف :

تمامی وعده های غذایی به شما تحویل داده می شود. لوازم شخصی زیر را در صورت نیاز می توانید به همراه بیاورید: مانند حوله ،مسواک،خمیردندان،دمپایی راحتی،لباس و روانداز گرم در فصول سرد،تنقلات و خشکبار،داروهای خاص تجویز شده پزشک، دوربین فیلمبرداری و عکاسی (البته داخل اماکن زیارتی ممنوع است و تحویل میگیرند)، (درتابستان پماد ضدعرق) ، فلاسک چـــای (در صورت تمایل: آبلیمو و خاکشیر در تابستان)+ تلفن همراه. ضمناً بهتر است برای حفظ سلامت خویش واکسن مننژیت و آنفلوانزا را در یکی از مراکز هلال احمر تزریق کنید.هزینه آن شخصی بوده و باید به حساب هلال احمر واریز نمایید تا برایتان تزریق واکسن را انجام دهند.

لوازم ممنوعه و غیر مجاز مسافران کربلا :

هرنوع سلاح سرد و گرم، هرگونه مواد مخدر و داروهای روان گردان،بی سیم،شوکر، کپسول گاز.

نیازی به همراه داشتن کارت ملی/پرسنلی/شناسنامه/دفترچه بیمه ندارید.درصورت مفقود شدن این مدارک،خودتان به زحمت المثنی گرفتن می افتید.بهتر است اصلاً آنها را با خود نیاورید چون فقط نیاز به اصل پاسپورت و ویزا و کارتهای گردن آویز دارید که در طول سفر آنها را همراه داشته باشید.

*** درباره ممنوع الخروجی:

اخیراً تعداد زائرین ممنوع الخروجی از مرزها به دلایل مشمولیت خدمت سربازی، نظامی بودن،مشکلات مالیاتی و حاضر نبودن نفر اصلی گذرنامه های اشتراکی,و داشتن شاکی حقوقی/کیفری و سایر دلایل در مرز رو به افزایش است فلذا از آنجائیکه بازگرداندن زائر از مرز به دلایل مختلف باعث مشکلات روحی و جسمی و مالی می گردد لطفاً هنگام ثبت نام به این قبیل مسائل توجه کنید و پیگیریهای لازمه را انجام دهید.

در هر هتل که توسط مدیر راهنما اسکان یافتید،سریعاً یک کارت مشخصات نشانی و تلفن هتل را از ایشان گرفته و درون جاکارت گردن آویز خود قرار دهید تا چنانچه مشکل احتمالی برایتان پیش بیاید و یا مسیر را فراموش کردید،بتوانید به کمک آن کارت ، هتل خود را بیابید.

 اکیداً توصیه می شود از مشاجره و هرگونه درگیری فیزیکی یا کلامی با شهروندان عراقی و یا خدمه هتل یا سایر افراد پرهیز کنید.

در صورتیکه از افراد گروه زایرین شخصی به آمبولانس (به عربی:اسعاف) نیاز پیدا کند،می بایست از واحد امداد ستاد نجف/کربلا یا کاظمین کمک گرفت که تلفن آن درون لابی هتل توسط مدیر ثابت نوشته و نصب می گردد و حضور یک نفر از آشنایان بیمار به همراه مدیر کاروان با یک نسخه از مانیفست ویزای زائر الزامی است.

درصورتیکه زایر ویلچری دارید،از ایران به فکر تدارک و همراه داشتن ویلچر باشید و حتماً با چنین افرادی حداقل یک همراه نیز ثبت نام و اعزام گردد.

بنا به دستورالعمل سازمان و مسئولیت مدیر کاروان،تحویل گذرنامه به زایرین،بجز لحظه کنترل در مرز زمینی یا هوایی(فرودگاه)،خلاف مقررات بوده و زایر نمی تواند مثلاً جهت دیدن از شهر حلّه یا سایر نقاط یا مثلاً برای دریافت غذای نذری حضرتی ، از مدیر کاروان درخواست گذرنامه خود را داشته باشد.

 ثبت نام تور کربلا


نکات مهم :

بانوان محترم حجاب و شئونات اسلامی را در شان زایر امام علی و امام حسین (علیهماالسلام) حفظ نمایند. و از تکروی و جدا شدن از گروه بپرهیزند و سعی کنند به تنهایی به خرید و زیارات نروند.ضمناً بدلیل وجود دوربینهای مداربسته در تمامی راهروهای هتل،مراقب وضعیت پوشش خود حتی در راهروهای خالی از تردد هم باشید چون تماماً ضبط و کنترل می گردند.

افراد سالمند و اطفال و خردسالان را در طول سفر دریابید و به کمک ویلچریهای گروه خود (اگر وجود داشت) بروید که ثواب کمک به زایر نصیب شما شود و بدانید امام سجاد (ع) الگوی ما در راه خدمت به زایر بوده اند.

طبق آیه شریفه : (( وَاستَعینوا بِالصّبرِ وَ الصّلاه )) لطفاً از صبر در سفر بهره مند شوید.

** خواهشمندیم : راجع به مسائل پیش پا افتاده مثلا برای نشستن در صندلی جلو یا عقب اتوبوس با عوامل یا سایر مسافرین بحث نکنید که در شان شما نیست!

برای موبایلتان :

می توانید از سیم کارتهای ایرانی خود با پرداخت هزینه رومینگ بین المللی استفاده کنید یا در مرز ، سیم کارت اعتباری عراقی خریداری کنید و با خانواده خود تماس بگیرید و شماره تان را به ایشان بدهید تا بتوانند با شما تماس بگیرند زیرا آژانس پس از ارسال زایر دیگر ارتباط تلفنی ندارد چون معمولاً مدیران در هر سفر سیم کارت عراقی جدید تهیه می نمایند.پس لطفاً خودتان با خانواده تماس داشته باشید.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: تور کربلا، ،
:: برچسب‌ها: کربلا,

نوشته شده توسط رامش در شنبه 17 آذر 1394


:: هتل درجه الف المیزان کربلا
:: تور کربلا عید فطر
:: رستوران رکن السلطان بهترین رستوران کربلا
:: رستوران کباب نبیل در کربلا
:: هتل روتانا کربلا
:: هتل الاشیقر در کربلا
:: تور کربلا ویژه اردیبهشت
:: نکات مهم در سفر به کربلا
:: رستوران های معروف کربلا
:: رستوران زعفران در شهر کربلا
:: راهنمای سفر به نجف اشرف
:: هتل المحمود کربلا
:: هتل الاشیقر در کربلا
:: اقامت هتل فندق العقیله در کاظمین
:: لذت غذا در رستوران الفردوس کربلا
:: مقبره ذوالکفل نجف اشرف
:: رستوران النخیل در کربلا
:: هتل لارسا کربلا
:: تور کربلا نوروز 98
:: هتل دره الحسین کربلا





تلفن دفتر فروش تور کربلا

54 44 67 43 021

67 43 67 43 021

835 2100 0937

آقای صبوری

ساعات تماس

9 صبح تا 7 بعد از ظهر






:: آبان 1399
:: ارديبهشت 1398
:: فروردين 1398
:: اسفند 1397
:: بهمن 1397
:: دی 1397
:: آذر 1397
:: آبان 1397
:: مهر 1397
:: شهريور 1397
:: مرداد 1397
:: تير 1397
:: خرداد 1397
:: ارديبهشت 1397
:: فروردين 1397
:: اسفند 1396
:: بهمن 1396
:: دی 1396
:: آذر 1396
:: آبان 1396
:: مهر 1396
:: شهريور 1396
:: مرداد 1396
:: تير 1396
:: خرداد 1396
:: ارديبهشت 1396
:: فروردين 1396
:: اسفند 1395
:: بهمن 1395
:: دی 1395
:: آذر 1395
:: آبان 1395
:: مهر 1395
:: شهريور 1395
:: مرداد 1395
:: تير 1395
:: خرداد 1395
:: ارديبهشت 1395
:: فروردين 1395
:: اسفند 1394
:: بهمن 1394
:: دی 1394
:: آذر 1394
:: آبان 1394
:: مهر 1394
:: شهريور 1394
:: مرداد 1394
:: تير 1394
:: خرداد 1394
:: ارديبهشت 1394
:: فروردين 1394
:: اسفند 1393
:: بهمن 1393
:: دی 1393
:: آذر 1393
:: آبان 1393
:: مهر 1393
:: شهريور 1393
:: مرداد 1393
:: تير 1393

آبر برچسب ها

تور کربلا , تور هوایی کربلا , تور زمینی کربلا , تور هوایی کربلا , کربلا , کربلا , تور کربلا هوایی , تور زیارتی کربلا , ثبت نام کربلا , تور زمینی کربلا , ثبت نام تور کربلا , امام حسین , زیارت کربلا , تور کربلا , تور زیارتی به کربلا ,

صفحه نخست | ايميل ما | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ |پروفایل مدیر وبلاگ |