سوغاتی از عراق در تور کربلا و نجف

صفحه نخست

ايميل ما

آرشیو مطالب

لينك آر اس اس

عناوین مطالب وبلاگ

پروفایل مدیر وبلاگ

تور کربلا

تور کربلا نوروز

:: صفحه نخست
::
ايميل ما
::
آرشیو مطالب
::
پروفایل مدیر وبلاگ
::
لينك آر اس اس
::
تور کربلا نوروز
::
عناوین مطالب وبلاگ
::

::تور کربلا
::فضائل زیارت امام حسین (ع) و زیارت کربلا
::درباره واقعه کربلا
::اماکن متبرکه عراق
::اطلاعات زائر
::هتل های کربلا
::هتل های نجف اشرف
::هتل های کاظمین


تمام لينکها تماس با ما


نويسندگان :
:: رامش
:: رضا والی نژاد

آمار بازديد :




سوغاتی از عراق در تور کربلا و نجف

سوغاتی از عراق در تور کربلا

سوغاتی از عراق یا کشورهای دیگر همیشه یکی از کارهای اصلی مسافران و زائران ایرانی می باشد که دوست دارند حتما از کشوری که به آن مسافرت می کنند سوغاتی بیاورند حالا چه برسد به تور زیارتی کربلا که در این میان از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد. سوغاتی از عراق آوردن را ما ایرادی نمی گیریم اما خوب حتما سفارش می کنیم که کمی توجه بیشتری به خرید کردن و سوغاتی آوردن از کربلا و نجف و سایر شهرهای عراق داشته باشیم. به همین منظور مطلب زیر را که شیعه نیوز نقل کرده است را برای تمام کسانی که می خواهند کربلا بروند آماده کرده ایم با هم بخوانیم :

ثبت نام تور کربلا  تور نجف و کربلا هوایی بهار 94

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ایسنا، اگر به زائران در شهرهایی مانند كاظمین و سامرا كه امنیت كم‌تری دارند، توصیه می‌شود، بدون اتلاف وقت در بازارها برای زیارت به حرم بروند، به این دلیل است كه با توجه به شرایط امنیتی، وقت برای زیارت بسیار محدود است؛ اما باز هم دیده می‌شود، زائران در طول مسیر، راسته بازار را ترجیح می‌دهند تا علاوه بر قصد زیارت، سیاحت و تجارت هم كرده باشند.

مدیران كاروان‌ها پیش از پیاده شدن زائران ایرانی از اتوبوس‌ها در هر شهری به آن‌ها متذكر می‌شوند كه اجناس بازارهای عراقی مناسب نیستند و این كالاها با كیفیت بهتر در ایران پیدا می‌شوند. آن‌ها با وجود این‌كه به زائران، خرید مهر، تسبیح، خاك متبرك، كفن و دُر نجف را پیشنهاد می‌دهند، ولی چمدان‌های آن‌ها در بازگشت، از اجناس دیگر كه بیش‌تر شامل پوشاك و پتو هستند، سنگین می‌شود.

البته بازارهای عراق مانند عربستان آن‌قدرها هم زائران ایرانی را جذب نمی‌كنند، به اندازه‌ای كه وقت نماز را صرف خرید كنند؛ اما این زائران معتقدند كه سفر زیارتی بدون سوغات متبرك كربلا و نجف نمی‌شود.

گاهی در حرم‌ها دیده می‌شود كه برخی زائران، پوشاكی را كه برای سوغاتی خریده‌اند، به ضریح‌ها متبرك می‌كنند.

بسیاری از زائران كه تجربه خرید دارند، علاوه بر این‌كه به قیمت‌های پایین كالاها در بازار عراق اشاره می‌كنند، به دیگران توصیه دارند، به اجناس دستفروش‌ها چندان اعتماد نكنند، چون تقلب می‌كنند.

علاوه بر دینار كه واحد پولی عراق است، دلار و ریال ایرانی نیز در بازارهای عراقی خواهان دارند. اگرچه فروشندگان این كشور از دریافت دلار بیش‌تر استقبال می‌كنند، اما به‌نظر می‌رسد، هیچ مشكلی در این بازارها برای دریافت ریال ایرانی نباشد و اجناس نیز معمولا با سه واحد قیمت ارایه می‌شوند.

اگرچه در عراق، فروشگاه‌های بزرگ و مارك‌دار مانند عربستان به‌چشم نمی‌خورند كه نگران اداره پشت پرده آنها توسط اسراییلی‌ها و آمریكایی‌ها و از دست رفتن سرمایه ایرانی باشیم، اما در هر صورت، خرید اجناس در كشور دیگری با واحد پول ایرانی، حتما ضررهای اقتصادی را به كشور تحمیل می‌كند كه شاید در بازاری مانند عراق، چندان قابل توجه نباشد.

ایرانی‌ها معمولا پول خود را در سفر به عراق تبدیل نمی‌كنند، چون از متكدیان تا فروشگاه‌های بزرگ عراقی، پول‌های ایرانی را به‌راحتی می‌گیرند. تعداد صرافی‌ها نیز در شهرهای عراق چندان زیاد نیست.

بازارهای این كشور را اجناس دسته‌چندم چینی فراگرفته‌ است ، به‌طوری كه برخی زائران به مزاح از فروشندگان مهرهای متبرك می‌پرسند كه خاك این مهرها به همین سرزمین تعلق دارد؟!

علاوه بر فروشگاه‌ها، آن‌چه در این كشور، به خصوص محل تجمع زائران ایرانی و اطراف حرم‌ها به‌چشم می‌آید، حضور بسیار پررنگ دستفروش‌های جوانی است كه گاهی عبور كردن از میان آن‌ها بسیار مشكل است. این دستفروش‌ها پشت هتل‌ها و در گاراژ اتوبوس‌ها حضور دارند و هنگامی كه اتوبوس زائران توقف می‌كند، آن‌ها به داخل اتوبوس می‌آیند.

بانك‌های ایران هیچ نماینده‌ای در عراق ندارند، چون سیستم بانكی در عراق آن‌قدر مجهز و به‌روز نیست كه به راهنمایی زائران برای استفاده از كارت‌های اعتباری نیاز باشد. مدیران كاروان‌ها نیز معمولا به زائران اصرار نمی‌كنند كه پول خود را به واحد پولی عراق تغییر دهند، چون خود آن‌ها نیز از پول ایرانی حتی برای انعام استفاده می‌كنند.

رضا ارجمندزاده، نماینده سازمان حج و زیارت در نجف، با اشاره به وضعیت بازارهای عراق می‌گوید: با وجود این‌كه به زائران توصیه می‌شود، اجناس این بازارها بُنجل‌اند و در ایران، این اجناس با كیفیت بهتر پیدا می‌شوند، اما زائران ایرانی با توجه به خصوصیاتی كه دارند، این كالاها را كه بیشتر چینی هستند، به‌عنوان سوغات می‌خرند.

او ادامه می‌دهد: ارزش پولی دینار و ریال ایرانی، اندكی با یكدیگر فاصله دارد؛ اما چون در بازارهای عراق به‌راحتی پول ایرانی را می‌گیرند، برای ایرانی‌ها خرید با این پول راحت‌تر است.

ارجمندزاده درباره كلاهبرداری نیز می‌گوید: كلاهبرداری در این بازارها كم است؛ اما در هر صورت، به زائران درباره جیب‌بری‌ها هنگام خرید و در فضاهای شلوغ هشدار داده می‌شود.

هم‌چنین مهدی شكرآرا، نماینده سازمان حج و زیارت در عتبات عالیات عراق، با بیان این‌كه در این بازارها خرید با دلار، دینار و ریال ایرانی رایج است، می‌گوید: بیشتر زائرانی كه به عتبات عالیات عراق سفر می‌كنند، خریدهای معنوی دارند. اهدای تربت پاك امام حسین(ع)، سوغات توصیه‌شده‌ای است؛ اما خاك‌هایی كه بیشتر دست‌فروش‌ها با این عنوان می‌فروشند، فقط با هدف كاسبی است و باید نسبت به محل تهیه آن‌ها مطمئن بود.

براساس این گزارش، با وجود این شرایط، هنوز چمدان‌های زائران عتبات عالیات عراق به وضعیت ساك‌های زائران در سفر حج و عمره شبیه نشده است و ترخیص چمدان‌ها به‌راحتی انجام می‌شود.

از نظر بازاری‌های عراقی كه برخی از آن‌ها به زبان فارسی اندك تسلطی یافته‌اند، ایرانی‌ها مشتری‌های خوبی هستند، به‌طوری كه گفته می‌شود، به دنبال انفجار سال گذشته در كربلا و پس از توقف اعزام زائران به عراق برای مدتی، بسیاری از فروشندگان و بازاری‌های عراقی به این اقدام معترض شدند و اعزام دوباره زائران را به این كشور خواستند.

این بازاری‌ها قطع اعزام زائران ایرانی را به عراق، مانعی برای اشتغال‌زایی در این كشور می‌دانستند!



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: تور کربلا، ،
:: برچسب‌ها: سوغاتی از عراق, تور کربلا و نجف, تور کربلا, تور زیارتی کربلا, خرید کردن از کربلا, کربلا ,

نوشته شده توسط رامش در جمعه 21 فروردين 1394


:: هتل درجه الف المیزان کربلا
:: تور کربلا عید فطر
:: رستوران رکن السلطان بهترین رستوران کربلا
:: رستوران کباب نبیل در کربلا
:: هتل روتانا کربلا
:: هتل الاشیقر در کربلا
:: تور کربلا ویژه اردیبهشت
:: نکات مهم در سفر به کربلا
:: رستوران های معروف کربلا
:: رستوران زعفران در شهر کربلا
:: راهنمای سفر به نجف اشرف
:: هتل المحمود کربلا
:: هتل الاشیقر در کربلا
:: اقامت هتل فندق العقیله در کاظمین
:: لذت غذا در رستوران الفردوس کربلا
:: مقبره ذوالکفل نجف اشرف
:: رستوران النخیل در کربلا
:: هتل لارسا کربلا
:: تور کربلا نوروز 98
:: هتل دره الحسین کربلا





تلفن دفتر فروش تور کربلا

54 44 67 43 021

67 43 67 43 021

835 2100 0937

آقای صبوری

ساعات تماس

9 صبح تا 7 بعد از ظهر






:: آبان 1399
:: ارديبهشت 1398
:: فروردين 1398
:: اسفند 1397
:: بهمن 1397
:: دی 1397
:: آذر 1397
:: آبان 1397
:: مهر 1397
:: شهريور 1397
:: مرداد 1397
:: تير 1397
:: خرداد 1397
:: ارديبهشت 1397
:: فروردين 1397
:: اسفند 1396
:: بهمن 1396
:: دی 1396
:: آذر 1396
:: آبان 1396
:: مهر 1396
:: شهريور 1396
:: مرداد 1396
:: تير 1396
:: خرداد 1396
:: ارديبهشت 1396
:: فروردين 1396
:: اسفند 1395
:: بهمن 1395
:: دی 1395
:: آذر 1395
:: آبان 1395
:: مهر 1395
:: شهريور 1395
:: مرداد 1395
:: تير 1395
:: خرداد 1395
:: ارديبهشت 1395
:: فروردين 1395
:: اسفند 1394
:: بهمن 1394
:: دی 1394
:: آذر 1394
:: آبان 1394
:: مهر 1394
:: شهريور 1394
:: مرداد 1394
:: تير 1394
:: خرداد 1394
:: ارديبهشت 1394
:: فروردين 1394
:: اسفند 1393
:: بهمن 1393
:: دی 1393
:: آذر 1393
:: آبان 1393
:: مهر 1393
:: شهريور 1393
:: مرداد 1393
:: تير 1393

آبر برچسب ها

تور کربلا , تور هوایی کربلا , تور زمینی کربلا , تور هوایی کربلا , کربلا , کربلا , تور کربلا هوایی , تور زیارتی کربلا , ثبت نام کربلا , تور زمینی کربلا , ثبت نام تور کربلا , امام حسین , زیارت کربلا , تور کربلا , تور زیارتی به کربلا ,

صفحه نخست | ايميل ما | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ |پروفایل مدیر وبلاگ |